88ο Δημοτικό Σχολείο Θεσσαλονίκης

επικοινωνήστε μαζί μας mail@88dim-thess.thess.sch.gr

τα Ρω του έρωτα

28 Οκτωβρίου

διατροφή και υγεία

διατροφή

ελιά

εποχές

η ζωή στα σπήλαια

Θεσσαλονίκη - η πόλη μου

ο τόπος μου

οίνος

το παλιό σχολείο

Χριστούγεννα

Θεσσαλονίκη – η πόλη μου            (κατεβάστε το πλήρες έγγραφο σε μορφή .zip ΕΔΩ)

 

ΤΑΞΗ: Β΄

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ: Μπουράνη Δήμητρα, Μωυσιάδου Σόνια

ΕΠΙΔΙΩΞΕΙΣ

Τα παιδιά να γνωρίσουν την πόλη μας στη διαχρονία της, την ιστορία της, τη γεωγραφική της θέση, τη σημερινή της μορφή, τα αξιολογότερα μνημεία και τα αξιοθέατά της, τον πολιτισμό της, τους ανθρώπους της.

 

Δραστηριότητες

Τα παιδιά άκουσαν, τραγούδησαν και χόρεψαν την “Όμορφη Θεσσαλονίκη” του Βασίλη Τσιτσάνη και στη στνέχεια όλα τα τραγούδια του δίσκου: “14 τραγούδια για τη Θεσσαλονίκη – Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης, 1997”.

 

Ζωγραφική με θέμα: “Η Θεσσαλονίκη”.

Τα παιδιά εντοπίζουν την πόλη στο χάρτη (Παγκόσμιο, Ευρώπης, Ελλάδας, Μακεδονίας, Νομού). Ονοματίζουν γειτονικούς νομούς και πόλεις. Χρωματίζουν βουνά, ποτάμια, λίμνες. Προσανατολίζονται με τη βοήθεια των σημείων του ορίζοντα.

Διαβάζεται στις ομάδες απόσπασμα από το βιβλίο της Κίρας Σίνου: “Στην πόλη του Άι-Δημήτρη”, σχετικό με την ίδρυση της πόλης και κείμενο με τίτλο: “Πότε κτίσθηκε η Θεσσαλονίκη”. Ακολουθεί συζήτηση και συμπλήρωση ακροστιχίδας.

Δημιουργία της ακροστιχίδας της ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ από τα ίδια τα παιδιά.

Μελέτη τοπογραφικού σχεδιαγράμματος (χάρτη) του κέντρου της πόλης.          Προσανατολισμός και χάραξη διαδρομών με χρώματα. Χρωμάτισμα δρόμων, κτιρίων, μνημείων, θάλασσας.

Περιήγηση στην πόλη (Οδός Τσιμισκή, πλατεία Αριστοτέλους, Λαδάδικα, άγαλμα Μ. Αλεξάνδρου –αναπαράσταση της μακεδονικής φάλαγγας- Λευκός Πύργος, Κάστρα, Άγιος Δημήτριος, Πανεπιστημιούπολη, Εγνατία οδός).

Ζωγραφική με θέμα: “Η Θεσσαλονίκη μέσα από τη φαντασία μου” (αφηρημένες προσεγγίσεις).

Γνωριμία - παρουσίαση των μνημείων της Θεσσαλονίκης από ομάδες παιδιών με τη βοήθεια του βιβλίου της Γιολάντα Χατζή: Θεσσαλονίκη-οδηγός για παιδιά, ζωγραφική των μνημείων, παιχνίδια με εικόνες-φωτογραφίες των μνημείων.

Ψυχαγωγία – διασκέδαση στην πόλη. Παραγωγή λεξιλογίου. Ξεφύλλισμα εφημερίδων και περιοδικών (αναζήτηση θεάτρων, κινηματογράφων κ.λπ.). Δραματοποιήσεις.

Αναβίωση – αναπαράσταση των εθίμων της Αποκριάς (το έθιμο της “συχώρεσης”, Κούλουμα, το τραπέζι της Καθαρής Δευτέρας, δημοτικοί χοροί) σε γειτονικό πάρκο.

Παραδοσιακά ομαδικά παιδικά παιχνίδια στη γειτονιά (με τη βοήθεια των παππούδων και των γιαγιάδων). Συγκέντρωση, καταγραφή και εφαρμογή.

Μελέτη πολεοδομικού χάρτη, που περιλαμβάνει το οικοδομικό τετράγωνο του σχολείου και τους γύρω δρόμους. “Χρωματιστή” περιήγηση στη γειτονιά με τη βοήθεια του χάρτη.

Γνωριμία και καταγραφή επαγγελμάτων της πόλης που χάνονται (γαλατάς, κουλουρτζής, παγοπώλης, καρεκλάς κ.ά.). Επίσκεψη και συνέντευξη με παπουτσή.

Περιήγηση στην πόλη με στόχο τη γνωριμία με τα μέσα συγκινωνίας (Σταθμός λεωφορείων, Σιδηροδρομικός σταθμός, Λιμάνι, Αερολιμένας, Αστικά λεωφορεία).

Κατασκευή του κολάζ της Θεσσαλονίκης με εικόνες-φωτογραφίες της πόλης, παρουσίαση των εργασιών (κείμενα, κολάζ, ζωγραφιές, φωτογραφίες) στους διαδρόμους του σχολείου.

     (κατεβάστε το πλήρες έγγραφο σε μορφή .zip ΕΔΩ)