88ο Δημοτικό Σχολείο Θεσσαλονίκης

επικοινωνήστε μαζί μας mail@88dim-thess.thess.sch.gr

τα Ρω του έρωτα

28 Οκτωβρίου

διατροφή και υγεία

διατροφή

ελιά

εποχές

η ζωή στα σπήλαια

Θεσσαλονίκη - η πόλη μου

ο τόπος μου

οίνος

το παλιό σχολείο

Χριστούγεννα

Τι θα ήθελα να γίνει το παλιό μου σχολείο!

    (κατεβάστε το πλήρες έγγραφο σε μορφή .zip ΕΔΩ)

 

ΤΑΞΗ:   Ε’

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ: Ευαγγελή Πέτρου, Αλεξάνδρα Μένου

ΕΠΙΔΙΩΞΕΙΣ

  • Η κατανόηση  των στοιχείων που συνθέτουν τον αστικό χώρο,

·        Η ανάπτυξη των δεξιοτήτων της μέτρησης της επιφάνειας, του όγκου, της αποτύπωσης, της κατασκευής χαρτών, της φωτογράφησης κ.ά.

·        Η αντίληψη της πολυπλοκότητας των σχέσεων των εμπλεκόμενων κοινωνικών και διοικητικών φορέων στην αντιμετώπιση προβλημάτων (γραφειοκρατία)

·        Η κατανόηση των διαδικασιών παρέμβασης των πολιτών στη λήψη των αποφάσεων των διαφόρων οργάνων τοπικής αυτοδιοίκησης

  • Η δημιουργία συνείδησης ενεργού πολίτη με απόψεις οι οποίες βασίζονται στη γνώση των στοιχείων που συνθέτουν ένα θέμα και όχι σε συναισθηματικές εξάρσεις .

  

ΔΡΑΣΕΙΣ

  • Μετρήθηκε ο χώρος του σχολείου με πολλούς τρόπους και καταγράφηκε με λεπτομέρειες. Αναδείχθηκε η αναγκαιότητα απόδοσης των μεγεθών που είναι μικρότερα από την ακέραιη μονάδα και διδάχθηκαν οι δεκαδικοί αριθμοί.
  • Έγινε η κυρίως επεξεργασία του θέματος και ο προγραμματισμός δράσης (Τι θα ήθελα να γίνει το παλιό μου σχολείο) σε ότι αφορά τη σύνταξη επιστολών, την επεξεργασία ερωτηματολογίων, κ.ά.
  • Τα παιδιά συνέταξαν ερωτηματολόγιο που ερευνούσε τα στοιχεία που αφορούν στο θέμα και πήραν συνεντεύξεις από περαστικούς στο δρόμο καθώς και από κατοίκους της περιοχής στα σπίτια.
  • Πραγματοποιήθηκε έρευνα με ειδικό ερωτηματολόγιο που αφορούσε τα παιδιά του σχολείου με συνεντεύξεις.
  • Συντάχθηκαν επιστολές για φορείς της πόλης που εμπλέκονται με τη διαχείριση του οικοπέδου του παλιού σχολείου (Κέντρο Ιστορίας του Δήμου Θεσσαλονίκης, Γραφείο Πολεοδομίας της Νομαρχίας Θεσσαλονίκης, Αντιδημαρχία Αρχιτεκτονικού Σχεδιασμού του Δήμου Θεσσαλονίκης, Γ’ Σώμα Στρατού, Οργανισμός Ρυθμιστικού Σχεδίου και Προστασίας Περιβάλλοντος Θεσσαλονίκης).
  • Τα παιδιά επεξεργάστηκαν τα ερωτηματολόγια που προήλθαν από τις ερευνητικές τους προσπάθειες.
  • Μελετήθηκε η απαντητική επιστολή του Κέντρου Ιστορίας του Δήμου Θεσσαλονίκης, το οποίο δέχτηκε τα παιδιά για να ερευνήσουν στα αρχεία για στοιχεία σχετικά με την περιοχή και να βγάλουν φωτογραφίες που θα είναι χρήσιμες για τη μελέτη του θέματος. Οι υπόλοιποι φορείς δεν ανταποκρίθηκαν.
  • Τα παιδιά χωρίς στοιχεία πλέον αποφάσισαν και υλοποίησαν εικαστικές προτάσεις.
  • Γράφτηκαν μικρά άρθρα και δημιουργήθηκε εφημερίδα του τοίχου.

 

    (κατεβάστε το πλήρες έγγραφο σε μορφή .zip ΕΔΩ)