88ο Δημοτικό Σχολείο Θεσσαλονίκης

επικοινωνήστε μαζί μας mail@88dim-thess.thess.sch.gr

τα Ρω του έρωτα

28 Οκτωβρίου

διατροφή και υγεία

διατροφή

ελιά

εποχές

η ζωή στα σπήλαια

Θεσσαλονίκη - η πόλη μου

ο τόπος μου

οίνος

το παλιό σχολείο

Χριστούγεννα

Θεσσαλονίκη – η πόλη μου              (κατεβάστε το πλήρες έγγραφο σε μορφή .zip ΕΔΩ)

 ΤΑΞΗ: Α΄

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ: Κατερίνα Θεοδωράκη

 ΕΠΙΔΙΩΞΕΙΣ

Δραστηριότητες

Ο ΤΟΠΟΣ ΜΟΥ

Ταξιδεύω στην Ελλάδα: κολάζ με φωτογραφίες των παιδιών από μέρη που επισκέφτηκαν στις καλοκαιρινές τους διακοπές ή σε άλλα ταξίδια. Οι φωτογραφίες κολλήθηκαν πάνω στο χάρτη της Ελλάδας στην τάξη.

Περιήγηση στους χώρους του σχολείου.

Κατασκευή σχεδιαγράμματος του σχολείου.

Κατασκευή του “χάρτη” της τάξης: τα παιδιά κατασκεύασαν σχεδιάγραμμα του ισογείου του σχολείου (γραφεία, τουαλέτες, κυλικείο, νηπιαγωγείο, σκάλες, έξοδοι).

Κατασκευή σχεδιαγράμματος της τάξης υπό κλίμακα (θρανία, έδρα κ.λπ.).

 Περιήγηση στη γειτονιά.

 Αντιστοίχηση των δρόμων που περπατήσαμε πάνω στο χάρτη της πόλης. Τα παιδιά σημείωσαν τους δρόμους που γνωρίζουν, καθώς και τους δρόμους γύρω από το σπίτι τους (ατομική εργασία).

 Κολάζ με θέμα “η γειτονιά μου” και κέντρο το σχολείο (ομαδική εργασία). Σε χαρτί του μέτρου χάραξα τους δρόμους που γνωρίζουν, σημειώσαμε τη διαδρομή που ακολουθήσαμε στην περιήγησή μας και κόλλησαν εικόνες από περιοδικά (παιδικό σταθμό, παντοπωλείο κ.λπ.).

 Παντομίμα με τα επαγγέλματα που συναντήσαμε στη γειτονιά.

 Ανάγνωση του χάρτη της πόλης. Τα παιδιά σημείωναν χαρακτηριστικά σημεία της πόλης που γνώριζαν από τις εμπειρίες τους (λούνα-παρκ, ποδηλατοδρόμιο, θέατρο).

 Επεξεργασία του χάρτη: “Ταξιδεύω στην Ελλάδα”. Τα παιδιά μίλησαν για τις εμπειρίες τους από τα μέρη που επισκέφτηκαν. Διαχωρισμός του ανάγλυφου της Ελλάδας σε ορεινό, πεδινό, θαλάσσιο, νησιώτικο.

 Μελέτη γεωφυσικού χάρτη. Κατασκευή κολάζ με εικόνες από περιοδικά, χαρακτηριστικές για κάθε τόπο, ανάλογα με το ανάγλυφο (π.χ. δάσος) στην Πίνδο, ψάρεμα σε νησιά, λάδι στην Πελοπόννησο.

 Κατασκευή ανάγλυφου χάρτη με πλαστελίνη.

 Φανταστικά ταξίδια πάνω στο χάρτη. Κάποιο παιδί γινόταν τρένο, άλλο αεροπλάνο, λεωφορείο κ.λπ. Ορίζαμε τη διαδρομή που ήθελε να κάνει κάποιος (π.χ. Θεσσαλονίκη-Μυτιλήνη). Ο “ταξιδιώτης” διάλεγε τα μέσα συγκοινωνίας (τα ίδια τα παιδιά) που θα τον μετέφεραν στον προορισμό του.

 Γνωριμία με τους διαφορετικούς τύπους σπιτιών. Τα παιδιά κολλούσαν πάνω σε χάρτη της Ελλάδας εικόνες σπιτιών που αντιστοιχούσαν στην αρχιτεκτονική της περιοχής. Οι εικόνες βρέθηκαν από περιοδικά ή από φωτογραφίες που έφεραν τα παιδιά.

 Κατασκευή της κάτοψης ενός σπιτιού με πλαστελίνη.

 ΕΠΟΧΕΣ

Δημιουργία νύχτας – μέρας (παιχνίδι – προσομοίωση με τους μαθητές/τριες να παριστάνουν τη γη και τον ήλιο. Η τάξη χωρίστηκε στα 2 ημισφαίρια. Ο μαθητής-ήλιος στεκόταν στο κέντρο και ο μαθητής-γη γύριζε γύρω από τον άξονα του. Οι υπόλοιποι μαθητές αναπαριστούσαν την ημέρα ή τη νύχτα ανάλογα με το ημισφαίριο που είχε μέρα ή νύχτα. Την ημέρα ήταν όρθιοι, τη νύχτα καθόταν στο πάτωμα. Όποιος έκανε λάθος, έβγαινε από το παιχνίδι.

 Δημιουργία εποχών (αντίστοιχα γινόταν και η δημιουργία των εποχών). Οι μαθητές/ΤΡΙΕΣ ήταν χωρισμένοι σε 4 ομάδες, όσες και οι εποχές. Ανάλογα με την κίνηση της γης σηκωνόταν η ομάδα-εποχή και αναπαριστούσε χαρακτηριστικά της εποχής της (π.χ. χειμώνας και κρύο). Η πορεία της γης ήταν χαραγμένη με κιμωλία στο πάτωμα.

 Αναπαράσταση του μύθου της Δήμητρας και της Περσεφόνης.

 Κατασκευή ατομικού ρολογιού.

 Κατασκευή χαρακτηριστικής εικόνας του μήνα.

 Καταγραφή των καιρικών συνθηκών κάθε μέρα. Την πρώτη μέρα του μήνα κολλούσα στον τοίχο μια χαρακτηριστική εικόνα του μήνα  (π.χ. Νοέμβριος: ελιά, Απρίλιος: καλάθι με αβγά). Καθημερινά τα παιδιά κολλούσαν μια ζωγραφιά με τον καιρό της ημέρας (λιακάδα, συννεφιά, βροχή κ.λπ.) με την ημερομηνία. Στο τέλος του μήνα κατέγραφαν σε πίνακα τον καιρό του μήνα και έβγαζαν συμπεράσματα συνολικά για τον καιρό (π.χ. έβρεξε 10 μέρες, χιόνισε 1 μέρα κ.λπ.).

 Το ταξίδι του νερού: προσομοίωση στον υπολογιστή.

 Το ταξίδι του νερού: παντομίμα με μουσική Vivaldi

θεατρικό στη Χριστουγεννιάτικη γιορτή: Ο χρόνος και τα παιδιά του.

 Καταγραφή κάθε μήνα παροιμιών του μήνα.

 Αναφορά γιορτών-εθίμων του μήνα.

  

ΖΩΑ

 Επίσκεψη στο αγρόκτημα.

 Κατασκευή αγροκτήματος με κολάζ και πηλό.

 Κατασκευή πήλινων κατοικίδιων ζώων που είδαν στο αγρόκτημα.

 Ανάγνωση παραμυθιών με πρωταγωνιστές ζώα.

 Συγγραφή παραμυθιών με ήρωες ζώα (ομαδική εργασία). Η αρχή ή το τέλος ή κάποιες φράσεις ήταν γραμμένες. Τα παιδιά συνέχιζαν ή ολοκλήρωναν το παραμύθι.

Επίσκεψη στο ζωολογικό κήπο. 

Κατηγοριοποίηση των ζώων σε σχέση με το ανάγλυφο (ομαδικές).

 Καταγραφή των χαρακτηριστικών των ζώων που είδαν στο ζωολογικό κήπο (π.χ. αρκούδα). 

Αναπαράσταση των συνηθειών των ζώων από τα παιδιά (ατομική). Στη συνέχεια, αναπαράσταση της οικολογικής αλυσίδας από τα παιδιά-ζώα.

 Μελέτη του χάρτη της συνθήκης RAMSAR.

 Κατασκευή του χάρτη της συνθήκης με προστατευόμενα είδη (εικόνες από περιοδικά).

 Παιχνίδι με θέμα τη σύγκριση ζώων. Ανά δύο οι μαθητές αναπαριστούν ένα μεγαλόσωμο και ένα μικρόσωμο ζώο, τα οποία οι υπόλοιποι έπρεπε να μαντέψουν.

     (κατεβάστε το πλήρες έγγραφο σε μορφή .zip ΕΔΩ)