Πολιτιστικά

ΟΙ μικροί κινηματογραφιστές του Γ1 - Σχολικό Έτος 2022-23

Στα πλαίσια του πολιτιστικού προγράμματος Κινηματογραφικής Εκπαίδευσης και σε συνεργασία με το Τμήμα Κινηματογράφου του Α.Π.Θ η τάξη του Γ1 ετοίμασε την ταινία «ΕΚΤΟΣ ΕΛΕΓΧΟΥ». Η ταινία μας συμμετείχε διαδικτυακά στο δεύτερο Φεστιβάλ μαθητικών ταινιών.

Λίγα λόγια για την ταινία

«ΕΚΤΟΣ ΕΛΕΓΧΟΥ»

Σε μια τάξη, κάπου σε ένα σχολείο της Θεσσαλονίκης εμφανίζεται μια περίεργη φιγούρα. Τα παιδιά έχουν βάλει στόχο τον Ορφέα και συνέχεια τον πειράζουν. Η φιγούρα πότε κάνει αισθητή την παρουσία της και πότε εξαφανίζεται…

Στο μάθημα κάτι γίνεται με τον υπολογιστή της κυρίας και όλοι αναστατώνονται. Τρέχουν έντρομοι έξω να σωθούν. Τι είναι αυτό …χακάρισμα…και ποιος ή ποιοι το έκαναν; Δείτε την ταινία μας και ίσως καταλάβετε… ή μπορεί και να μην καταλάβετε.

Υπεύθυνη εκπαιδευτικός: Βασιλική Καυκιά

Συμμετοχή του σχολείου μας στην 21η Camera Zizanio

Το σχολείο μας συμμετέχει με την ταινία "Ο Αόρατος Αντίπαλος" στην 21η Camera Zizanio, που θα πραγματοποιηθεί στις 27/11-04/12/2021 στον Πύργο και την Αμαλιάδα.

Ακολουθεί ο κατάλογος της φετινής Camera Zizanio, η συμμετοχή μας...στην σελίδα 24!

https://issuu.com/theodosiou/docs/camerazizanio_2021_final_web

Πολιτιστικό πρόγραμμα «Ιστορίες «δραπετεύουν» μέσα από έργα τέχνης… και μεταμορφώνονται και πάλι σε εικόνες!»

Κατά το σχολικό έτος 202ο-21 οι μαθητές της Δ’ τάξης του ολοήμερου τμήματος του 88ου Δ.Σ. Θεσσαλονίκης υλοποίησαν το πολιτιστικό πρόγραμμα «Ιστορίες «δραπετεύουν» μέσα από έργα τέχνης… και μεταμορφώνονται και πάλι σε εικόνες!», με υπεύθυνες εκπαιδευτικούς την κ. Κατερίνα Κατσιούρα-ΠΕ08, την κ. Γιαζάση Ελισάβετ-ΠΕ06 και την κ. Αργυροπούλου Νίνα, ΠΕ86.

Οι μαθητές ήρθαν σε επαφή και ανέλυσαν έργα τέχνης, εμπνεύστηκαν και δημιούργησαν τα δικά τους ζωγραφικά έργα, τα οποία έγιναν αφορμή για να γράψουν δικές τους ιστορίες.

Βασικοί στόχοι του προγράμματος ήταν οι μαθητές/τριες:

Να συνδέσουν τις εικαστικές τέχνες με τη λογοτεχνία

Να γνωρίσουν έργα τέχνης και να προσεγγίσουν την ανάλυσή τους.

Να αξιοποιήσουν δεξιότητες για την δημιουργία και εικονογράφηση μικρών ιστοριών. Δημιουργική γραφή.

Μπορείτε να δείτε τα αποτελέσματα του προγράμματος στο παρακάτω βίντεο:

«Φωτογραφίζοντας και γεωγραφίζοντας την Ελλάδα»

Στο πλαίσιο της ευέλικτης ζώνης τη σχολική χρονιά 2020 – 2021 οι μαθητές του τμήματος Δ2 έκαναν ένα χορταστικό ταξίδι στην Ελλάδα με τις «επισκέψεις» τους σε όλα τα γεωγραφικά διαμερίσματα της χώρα μας.

Μάθαμε αρκετές πληροφορίες για κάθε διαμέρισμα, ανταλλάσοντας πληροφορίες που γνωρίζουμε, εμπειρίες που ζήσαμε, δείχνοντας αναμνηστικά αντικείμενα που έχουμε από κάθε τόπο, βλέποντας φωτογραφίες και προσπαθώντας να απαντήσουμε ερωτήσεις κάποιων quiz και φύλλων εργασίας.

Δυστυχώς η εξ’ αποστάσεως διδασκαλία μας στέρησε τη δυνατότητα να προλάβουμε να πραγματοποιήσουμε κάποιες δράσεις / δραστηριότητες στο τέλος της χρονιάς. Παρόλα αυτά καταφέραμε να φτιάξουμε κάτι στα τελευταία δια ζώσης μαθήματα: οι μαθητές έβαλαν τη φαντασία τους και σε ζευγάρια ζωγράφισαν σε χαρτόνι το κάθε γεωγραφικό διαμέρισμα με έναν ιδιαίτερο τρόπο, δίνοντας το σχήμα που ήθελαν...

Πρόγραμμα Κινηματογραφικής Εκπαίδευσης "Cinema Drasis"

Στα πλαίσια της Κινηματογραφικής Εκπαίδευσης φέτος όσο μπορέσαμε κι όσο μας επιτράπηκε κατά τη διάρκεια κυρίως της δια ζώσης διδασκαλίας ασχοληθήκαμε με τη θέαση ταινιών μεγάλου μήκους για πρώτη φορά.

Το πρόγραμμα το ονομάσαμε “CinemaDrasis” και αφορούσε μια πρώτη γνωριμία με τις αρχές του Κινηματογράφου, τη διάκριση των πλάνων, την τεχνική της εικόνας, το ρόλο των συντελεστών μιας ταινίας αλλά κυρίως τα μηνύματα που στέλνει μια ταινία, για ποιο λόγο παράγεται και σε ποιους απευθύνεται. (Το πρόγραμμα υλοποιήθηκε από το Ε2 τμήμα με υπεύθυνη εκπαιδευτικό την κ. Β. Καυκιά και συνεργάτες εκπαιδευτικούς τις κ. Κ.Κατσιούρα και Μ. Χατζηθεοδωρίδου.)

Τελικά καταφέραμε να φτάσουμε και στην παραγωγή μιας ταινίας που αντανακλά αυτή ακριβώς τη διαφορετική εκπαίδευση που όλοι βιώνουμε.

Ευχαριστούμε τα παιδιά μας που χωρίς το σπινθηροβόλο πνεύμα τους δεν θα γινόταν τίποτα. Ευχαριστώ την Κατερίνα και τη Μαίρη που παρά τους δύσκολους καιρούς εμείς επιμένουμε σε αυτό που πιστεύουμε .

Καλό καλοκαίρι

κ. Βάσω

Να και η ταινία μας!

Πρόγραμμα εναλλακτικής μορφής διδασκαλίας: «Το παγκάκι της φιλίας»

Στόχος της εργασίας (η οποία υλοποιήθηκε κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους 2018-19) είναι η παρουσίαση ενός υλοποιημένου διδακτικού μοντέλου εναλλακτικής μορφής συνεργατικής διδασκαλίας με θέμα που αφορά στην τέχνη, στο οποίο συμμετείχαν οι εκπαιδευτικοί όλων των ειδικοτήτων που διδάσκουν στην Δ2 τάξη του 88ου Δημοτικού Θεσσαλονίκης.

(Μένου Αλεξάνδρα (ΠΕ70), Βοσνάκη Αναστασία (ΠΕ71),  Κατσιούρα Αικατερίνη (ΠΕ08), Αργυροπούλου Σουλτάνα (ΠΕ86), Χατζηβασιλείου Καλλιρρόη (ΠΕ11), Γιαζάση Ελισάβετ (ΠΕ06) Γεκουσίδου Σοφία (ΠΕ06) Χατζημηνιάδου Αναστασία (ΠΕ 91.01))

 Κοινωνικοί Στόχοι

  • Βελτίωση των σχέσεων μέσα στην τάξη.
  • Βελτίωση σχέσεων στην αυλή.
  • Εξάλειψη συμπεριφορών διακρίσεων ανάμεσα στα παιδιά.
  • Αποδοχή της διαφορετικότητας όλων (όχι μόνο των φίλων μας).
  • Δυνατότητα αλλά και υποχρέωση στην συμμετοχή στην κοινή προσπάθεια.
  • Ενδυνάμωση των σχέσεων των εκπαιδευτικών.
  • Συνεργατική διδασκαλία και εναλλαγή ρόλων μέσα στην τάξη.

 Συναισθηματικοί Στόχοι

  • Ενίσχυση της αυτοπεποίθησης μαθητών και μαθητριών.
  • Ενδυνάμωση της ενσυναίσθησης των άλλων.
  • Ενθάρρυνση της αλληλεπίδρασης μεταξύ των παιδιών όλου του σχολείου.
  • Αναγνώριση των συναισθημάτων και αυτοέλεγχος της συμπεριφοράς.
  • Ανάπτυξη κριτικής σκέψης.

 Γνωστικοί Στόχοι

  • Γνωριμία με ζωγράφους του 20ου αιώνα και 21ου αιώνα.
  • Εκμάθηση τρόπων έρευνας με παραδοσιακά και ηλεκτρονικά μέσα.
  • Δημιουργική γραφή (σύνταξη βιογραφιών, επιστολών κλπ).
  • Διδασκαλία της γεωμετρίας μέσω της τέχνης.
  • Χρήση των μαθηματικών για την επίλυση πραγματικών προβλημάτων.
  • Γνωριμία με τόπους και χώρες έχοντας ως οδηγούς καλλιτέχνες και το έργο τους.

Αποτελέσματα

  • Τα παιδιά γνώρισαν καλλιτέχνες του 20ου και 21ου αιώνα.
  • Κατανόησαν τον τρόπο που ερευνούμε στο διαδίκτυο.
  • Συνέταξαν βιογραφίες και επιστολές.
  • Έμαθαν τα γεωμετρικά σχήματα και έννοιες γεωμετρίας μέσω της τέχνης.
  • Έμαθαν μονάδες μέτρησης και πώς να τις μετατρέπουν για να ανταποκριθούν στις ανάγκες του προγράμματος.
  • Γνώρισαν χώρες του κόσμου μέσα από τις βιογραφίες των ζωγράφων.
  • Άσκησαν το σώμα τους παίρνοντας στάσεις από πίνακες ζωγραφικής.
  • Βελτίωσαν τις κοινωνικές σχέσεις μεταξύ τους.
  • Άρχισαν να αποκτούν κοινωνική ευθύνη ως προς το κοινωνικό σύνολο και αναλαμβάνουν την ευθύνη των πράξεων. Επιστρέφουν το δημόσιο χώρο καθαρό.
  • Απασχολούν λιγότερο τη διευθύντρια.
  • Τα παιδιά εκφράζουν με μεγαλύτερη αμεσότητα τα συναισθήματά τους.
  • Οι μαθητές βελτίωσαν την αυτοεκτίμηση τους.
  • Οι μαθητές άρχισαν να υπολογίζουν και να συναισθάνονται τους άλλους.
  • Υπήρξε κοινωνικό ενδιαφέρον όχι μόνο για τους συμμαθητές τους αλλά για όλα τα παιδιά του σχολείου μέσα από το παγκάκι της φιλίας.

Όλα τα παραπάνω βρήκαν υλική υπόσταση στο παγκάκι που τοποθετήθηκε στο σχολείο μας και οι μαθητές του Δ2 γέμισαν με χρώματα, εμπνευσμένοι από το έργο διάσημων ζωγράφων. Το έργο των Αλέξη Ακριθάκη, Βίνσεντ Βαν Γκογχ, Τζάκσον Πόλοκ, Χουάν Μιρό και Κιθ Χάρινγκ βρήκε θέση στο παγκάκι μας! 

 

Πολιτιστικό πρόγραμμα «Από το βαγόνι του τραμ στο βαγόνι του μετρό»

Στο μάθημα της ευέλικτης ζώνης οι μαθητές του τμήματος Δ2 με την εκπαιδευτικό των Αγγλικών πραγματοποίησαν το πολιτιστικό πρόγραμμα  «Από το βαγόνι του τραμ στο βαγόνι του μετρό». Οι μαθητές έμαθαν για την ιστορία του τραμ και τη σημασία του στην ιστορία της Θεσσαλονίκης, έγινε αναφορά στον οργανισμό αστικών συγκοινωνιών της πόλης και τέλος στο μετρό ως ένα ακόμη μέσο μεταφοράς στο μέλλον. Τον τελευταίο μήνα της σχολικής χρονιάς ασχολήθηκαν με δραστηριότητες  σχετικές με το θέμα της οδικής ασφάλειας (παρακολούθηση βίντεο και συζήτηση, δραματοποίηση, σταυρόλεξα και γλωσσικές ασκήσεις).

 Οι μαθητές πραγματοποίησαν επίσκεψη στο παιδικό μουσείο όπου παρακολούθησαν πρόγραμμα που αφορά το μετρό, κατασκεύασαν αστικά  λεωφορεία του μέλλοντος και βαγόνια του μετρό με ανακυκλώσιμα υλικά, παρακολούθησαν βίντεο σχετικά με ιδιαίτερα μέσα μεταφοράς στον κόσμο και συζήτησαν γι’ αυτά. Τέλος έφτιαξαν  μακέτα με όλα τα μέσα μεταφοράς στην πόλη καθώς και ένα επιτραπέζιο παιχνίδι με ερωτήσεις για το μετρό, τα οποία παρουσίασαν στο χώρο του σχολείου στο τέλος της σχολικής χρονιάς.

Υπεύθ. Εκπαιδευτικοί: Γιαζάση Ελισάβετ (ΠΕ06), Μένου Αλεξάνδρα (ΠΕ70), Βοσνάκη Αναστασία (ΠΕ71)